El club

Pablo Larraín, Chile, 2015

98 min.U/Spillefilm

Aldersgrænse Tilladt for børn fra 15 år
Vurdering Filmen har en anspændt og dyster grundstemning, og den indeholder flere ubehagelige eller dramatiske scener, som skildrer et utrygt, disharmonisk og skamfuldt univers. Flere scener indeholder detaljerede, verbale skildringer af seksuelt misbrug af børn, og andre scener indeholder vold og selvmord. i én ubehagelig scene tvinger en mand en nøgen kvinde til at stikke sine fingre op i hans anus. I en anden scene ses en mand, der skyder sig selv i hovedet, og i en tredje scene slås nogle hunde brutalt ihjel, hvorpå en hovedfigur får voldsomt bank. På grund af filmens generelle utrygge og anspændte stemning, de ubehagelige og detaljerede seksuelle skildringer samt voldsscenerne vurderes det, at filmen kan virke grænseoverskridende eller skræmmende på børn under 15 år.

Dansk titel El club
Original titel El club
Instruktør Pablo Larraín
Produktionsland Chile
Produktionsselskab Fabula
Dansk distribution Angel Distribution
Vurderingsdato 29.10.2015
Dansk biografpremiere 29.10.2015
Synopsis I et afsides hus i en lille kystby i Chile bor fire mænd. Hver af dem er sendt her til for at rense sig for de synder de har begået som katolske præster. Sammen lever de under strenge regler håndhævet af nonnen, søster Mónica.
Den skrøbelige stabilitet, gruppen har opbygget, afbrydes abrupt, da en femte præst ankommer og med sig bringer en fortid, som de alle troede de havde lagt bag sig.